3 stycznia 2021 0 komentarzy Witaminy

Witaminy wspomagające prace oka

Wiadomo, że dobre nawyki żywieniowe mają pozytywny wpływ na zdrowie naszego organizmu. To samo dotyczy naszych oczu, ponieważ dieta o niskiej zawartości tłuszczu (zwłaszcza tłuszczów nasyconych) oraz bogata w owoce, warzywa i zboża pomaga poprawić stan małych tętnic odpowiedzialnych za dostarczanie tlenu i składników odżywczych do naszych oczu.

Witaminy dla oczu.

Witamina A – witamina A jest silnym środkiem poprawiającym wzrok, szczególnie w nocy. Kilka badań wykazało, że przyjmowanie witaminy A w odpowiedniej dawce może zapobiec wystąpieniu chorób oczu, takich jak zaćma i związane z wiekiem zwyrodnienie plamki żółtej.

Jakie produkty zawierają witaminę A?

Ten silny przeciwutleniacz znajduje się głównie w zielonych warzywach liściastych i marchwi, produktach mlecznych, wątrobie kurczaka i wołowiny oraz rybach takich jak węgorz.

Zdrowe oczy i zdrowy styl życia

Witamina C – witamina C jest składnikiem odżywczym, który pomaga chronić oczy przed promieniowaniem UV, pomagając zapobiegać chorobom siatkówki oka. Badania pokazują, że odpowiednie spożycie tej witaminy pomaga utrzymać zdrowe naczynia krwionośne oka.

Jakie produkty zawierają witaminę C?

Witamina ta jest obecna w pomarańczach, jako owoc lub przetworzonym soku, pomidorach, cytrynach, sałacie, szpinaku i pietruszce. Jednak ekspozycja na światło i ciepło niszczy odżywcze zasoby witaminy C, dlatego ważne jest, aby wprowadzić do naszej diety konsumpcję surowych owoców i warzyw.
Orange

Witamina E – witamina E jest ważnym przeciwutleniaczem, który ma pozytywny wpływ na wzrok, w tym na zapobieganie lub opóźnianie chorób takich jak zaćma i związane z wiekiem zwyrodnienie plamki żółtej.

Jakie produkty zawierają witaminę E?

Witamina E jest obecna w awokado, szpinaku, orzechach ziemnych i oliwie z oliwek.


Udostepnij: